ایستگاه پسماند محمدآباد از پراکنش پلاستیک در اراضی کشاورزی جلوگیری کند

رییس گروه توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایستگاه پسماند محمدآباد باید تمهیداتی اتخاذ کند تا از پراکنش پلاستیک به اراضی کشاورزی همجوار جلوگیری کند.

 آزیتا اسدی رییس گروه توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی اطراف ایستگاه پسماند محمدآباد گفت: ایستگاه پسماند محمدآباد باید تمهیداتی اتخاذ کند تا از پراکنش پلاستیک به اراضی کشاورزی همجوار جلوگیری کند.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های ناشی از وجود پلاستیک برای خاک کشاورزی از مرکز پسماند محمدآباد خواسته شده تا مانع از پراکنش پلاستیک‌ها در سطح اراضی کشاورزی اطراف شود.

اسدی اضافه کرد: وضعیت ظاهری این مرکز نشان می‌دهد که حجم بسیار بالایی از پسماند‌های حاوی پلاستیک در سال‌های گذشته روی هم انباشته شده و برای کاهش آن باید آموزش همگانی داده شود.

 رییس گروه توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: جهادکشاورزی به عنوان دستگاهی که کشاورزان را حمایت می‌کند و از آنجا که تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت و سلامت غذایی اهمیت بسیار بالایی دارد، حفظ خاک و آب را از هرگونه آلودگی زیست محیطی در الویت برنامه‌ها قرار داده است.

اسدی افزود: با توجه به حجم بالای شکایت اهالی و شورای روستا در خصوص آلودگی آب چاه‌ها، پراکنش پلاستیک در اراضی کشاورزی و بوی نامطبوع ناشی از تجمع پسماند‌ها قرار است تا آزمایش‌های تخصصی و اقدامات اصلاحی با جدیت پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.